måndag 16 april 2012

Försenat nyårslöfte!

Nu ska jag starta något som jag funderat på länge!! Och jag ska ha ett år till att börja med, vem vet det kanske blir fler eller iallafall liknande livsstil efter det första året men inte lika hårt! Och jag jäklar i mig ska klara detta!!!!!
Jag ska från och med idag 2012-04-16 inte konsumera en endaste grej i onödan!
Jag ska inte köpa bröd, jag ska baka.
Inte köpa ägg, ha egna pullor. Och hönorna ska inte inhandlas utan jag ska på något vänster få dom gratis.
Inte köpa kläder till varken mig, mannen eller barnen utan sy. Som högst köpa på Tradera som jeans och sånt.
En gång i månaden ska jag åka och månadshandla med god planering och flera affärer och plocka åt mig godbitarna som billig lax på Lidl billig grädde på citygross schampo på lågprismagasinet osv.
Jag börjar idag som sagt och har ägnat kvällen åt att baka bröd.
Imorgon ska Viktor på picknick med scouterna och vill ha kexchoklad med sig och det ska han få, mammas hemmagjorda!! Ingredienserna finns redan hemma.
Inte köpa böckerna utan gå till bibblan och låna.
Vad det än är som jag känner att vi måste ha så ska jag tänka till. "måste vi verkligen ha detta? Om ja! Hur fixar jag det gratis eller billigare"
Detta ska bli såå kul och såå spännande att se vad som kommer ske i min plånbok?! Och mindre utgifter ger mindre arbete och mer tid att satsa på mina barn!!
Önska mig lycka till!!!;)

1 kommentar: