torsdag 19 januari 2012

Livets bästa tid mellan 30-40??

Idag sa en kund till mig" jag är så avundsjuk på dig Maria!" livets bästa tid är mellan 30-40 år och det säger inte bara jag det säger alla.. Man har så mycket att göra, familj, jobb, mycket intressen och allt runt omkring... Ja,jo tänkte jag....... Mycket att göra har man, men livets bästa tid??? Det är ju bara stress stress stress hela tiden.. Ångest, oro och fan å hans moster rent ut sagt!!! Men barna ja absolut det är helt fantastiskt, mycket ångest och oro men ändå underbart, jobbet ja jag tycker väldigt mycket om mitt jobb också fast det är ju förenat med mycket stress, krångel och måste fixa det och måste fixa det. Det är ju ofta jag tänker att det vore ju skönt att vara anställd! Vad är det som driver en att fortsätta kämpa på istället för att jobba 9-5 någonstans Och sen åka hem och titta på tv när kvällen kommer...??? På måndag ska jag börja plugga matte b dessutom för att sen kunna söka in på uni och läsa till sjuksköterska. Så jag ska driva företaget, läsa till sjuksköterska, ta hand om mina tre barn och dessutom försöka vara en fru också.. Det pirrar i hela mig av glädje när jag tänker på allt jag ska göra, samtidigt som hjärtat slår så att jag funderar på om det försöker ta sig ut och rymma... Men jäkligt kul ska det bli och jag är väldigt glad att jag har Helen med mig i pluggandet. Idag och imorgon har jag 50% i butiken så det blir nog en del folk och det kan jag tala om är riktigt kul!!!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar