söndag 22 januari 2012

Tjurig

Jag blir verkligen nästan aldrig sur eller förbannad längre.. Har det med åldern att göra tro?!
Visst kan jag tända till rejält, men då gör jag det lite snabbt sen går det över.. Men människor runtom som är osams, tjuriga, förbannade och allt vad det är! Det biter inte överhuvudtaget på mig längre, jag bara bryr mig inte... Det finns dom som kallar mig konflikträdd. Men det är verkligen inte så för som sagt det händer att jag tar en konflikt framförallt om det gäller nån annan som blir sårad eller oskyldigt anklagad eller om det gäller mina barn etc.. Man hör så ofta om man är hos någon vän tex och har jättetrevligt och vännen är på strålande humör och så ringer frun eller mannen och då bara det fräser i telefon!!! Och då undrar jag, vad är det som ger en människa rätt att sabba en annan människas vardag bara för att man råkar vara gift/sambo/par!!! Eller varför måste man skälla ut en stackars telefonförsäljare och förmodligen förstöra dennes dag när han bara gör sitt jobb som han dessutom förmodligen avskyr! Nej fram med lite mer glädje och sluta vara så suriga eller sluta ta åt er om någon annan är det:-)
Idag blir det söndagsstek och jag känner mig så otroligt präktig när jag gör det;-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar