tisdag 13 mars 2012

Kalas

Idag fyllde Kajsa 27 år och Niklas också för några dar sen.. Jag for dit själv med alla småtre.. Och dom var terrorister... Alfred värst och August tätt efter.. Dom skrek, rota i papperskorgen, hoppa i soffan, smula ner, spillde ut dricka och ja, gjorde allt man inte ska göra. Och jag har så himla svårt att få pli på dom när jag är bland folk.. Sist jag blev riktigt arg på dom hade jag två killar från Litauen i huset.. Och efter att jag tagit med August upp på rummet och där satt vi tills han slutat bråka.. Och då hör jag nerifrån hur killarna kallar mig för curva och det är ett väldigt fult ord i Litauen.. Sen dess har jag ännu svårare att uppfostra mina barn inför folk.. När vi åkte hemåt så talade jag om för august å Alfred hur illa dom hade burit sig åt.. Oj vad dom skämdes och jag tror verkligen det tog skruv.. August sa "mamma, vi åker på kalas imorgon igen och då ska vi inte göra så".. Och båda sa förlåt och blev alldeles tysta en stund. Jag tror verkligen på att vara ärlig mot sina barn och prata med dom. Jag tror inte det är fel att berätta för dom att mamma faktiskt skämdes över deras sätt att bete sig på det här kalaset..
Nu sova, imorgon en ny kund. Det är alltid kul med nya kunder:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar